![]() Översikt Att komma igång Kontaktytor -Telefonkö -Chatt -E-post -Kontaktformulär -SMS Tjänster -Ärendehantering -Kundregister (CRM) -Svarstjänst -Telemarketing (TM) -IP-telefoni (SIP) Övriga funktioner -Datalagring -Policy IP-telefoni -Ärendehantering PRO -Statistik -Rapporter -Sevicenivå SLA -Wallboard -Screen pop-up -Kalender -Inloggning Callcenter -Ljudfiler -Nöjd Kund Mätning -Integration, egen hemsida -Nummerplan -Svarsställe -Callcenter PRO -Klassificering -Egen högermeny -Sparade sökningar -Filtrering ärenden -Köa ärenden Manualer Versioner Vanliga frågor (FAQ) |
![]() ![]() ![]() ![]() Chatt - CallCenter![]() ÖversiktNi kan ta emot kunder via chatt i realtid. Handläggare bemannar er chatt via Windows-klienten och tar emot en eller flera chatt konversationer samtidigt. Se en sida med lite enkla exempel på integration av chatt här. FörberedelserFör att kunna ta emot chatt behöver ni göra följande:
InställningarFör chatt kan ni göra följande inställningar:
I sin Windows-klienten kan man även ställa in sitt namn som visas för kunden och några färdiga fraser som man kan välja i chatten. Dessa finns under "Alternativ", "Avancerat", fliken "Chatt" i klienten. Ni kan även specificera vad kunden måste fylla i innan chatten startar (t.ex. namn och kundnummer). Ni anger vilka fält som skall ingå och vilka fält som är obligatoriska att fylla i. Sedan kan ni även skräddarsy utseendet (font, färg etc) via en egen css-fil. Avancerat anrop (låsta fält)Ni kan skicka med data till chattformuläret från ert system. T.ex. om ni redan vet namn eller e-postadress på besökaren. Detta gör ni genom att lägga till parametrar i iframe-anropet. Ni kan även välja att låsa vissa fält så att användaren inte kan skriva något annat än det ni skickar med. Exempel i php som skickar med namn och e-postadress: SnabbstartChatten startas normalt i ett nytt fönster där kunden kan ange värden som förmedlas till handläggaren. Man kan även låta chatten starta direkt, utan att passera formuläret, genom att låta kunden fylla i värden från början. Två möjligheter finns, dessa styrs genom en extra parameter i URL:en för iframe som heter quick. I båda fallen måste man manuellt justera värden för height och width i koden för iframe så att formuläret visas på ett bra sätt.
quick=1:
quick=2:
Exempel: Kontroll av bemanningNär iframe visas kontrolleras att chatten är öppen och att någon finns inloggad (annars visas stängt-besked).
Genom att lägga till en parameter i URL:en för iframe som heter q2
kan kontroll av inloggade handläggare ske mot annan svarsgrupp än själva könamnet. TeknikKunden måste ha javascript aktiverat i sin webbläsare för att kunna köra chatten. Kunden måste också tillåta pop-up fönster från er hemsida för att starta chatt-fönstret. Ni måste tillåta kommunikation ut från ert nätverk till vår server 'ehelpdesk.ownit.se' på 9710 över TCP. Utskriftsvänlig version |