![]() Översikt Att komma igång Kontaktytor -Telefonkö -Chatt -E-post -Kontaktformulär -SMS Tjänster -Ärendehantering -Kundregister (CRM) -Svarstjänst -Telemarketing (TM) -IP-telefoni (SIP) Övriga funktioner -Datalagring -Policy IP-telefoni -Ärendehantering PRO -Statistik -Rapporter -Sevicenivå SLA -Wallboard -Screen pop-up -Kalender -Inloggning Callcenter -Ljudfiler -Nöjd Kund Mätning -Integration, egen hemsida -Nummerplan -Svarsställe -Callcenter PRO -Klassificering -Egen högermeny -Sparade sökningar -Filtrering ärenden -Köa ärenden Manualer Versioner Vanliga frågor (FAQ) |
![]() ![]() ![]() ![]() Telefonkö - CallCenter![]() ÖversiktViktigaste byggstenen i ServIT eHelpdesk är den välbeprövade och avancerade CallCenter funktionen för att hantera inkommande telefoni. Där köas, prioriteras och distribueras samtal till handläggare eller för självbetjäning. Handläggare bemannar en telefonkö via Windows-klienten. Man kan även logga in via vår app, på webbsidan, via schemaläggning av administratör eller genom att logga in via telefon (s.k. distansinloggning). Man kan välja att besvara samtal i en vanlig fast telefon, mobiltelefon eller i en IP-telefon. Förberedelser
För att ta emot samtal (via Windows-klienten) behöver ni göra följande:
Man bör även ställa in öppettider och spela in egna ljudfiler för köbesked etc. Inställningar
För telefonin kan ni göra följande inställningar:
TeknikEr brandvägg behöver tillåta kommunikation ut från ert nätverk till tjänsten 'ehelpdesk.ownit.se' på port 9710 över TCP. Realtids-klienten (PC klienten) finns idag endast för PC / Windows. Tillval
Under kontrollpanelen kan ni välja följande tillval till telefoni:
Övrigt (telefonkö PRO)Om ni behöver ytterligare funktioner för telefonin i ert CallCenter så kontakta oss. Det finns mycket mer funktionalitet än den man ser i kontrollpanelen. Dock krävs vår PRO version av telefonkö. Där finns en mängd avancerade funktioner såsom; beräknad kötid, menyval, inmatning av kundnummer, tillgång till vår rapportcentral, overflow mellan olika köer, integration mot befintligt kundregister, mätning av Nöjd Kund Index (NKI) etc. Utskriftsvänlig version |